MOFOKARCSI

Zenét hallgat állandóan, aztán ír róla. Ha tetszik neki, meg is veszi. Azt mondják róla, kedves figura. Bár a darkelectro frontról jött, zeneileg szinte mindenevő és szereti az életet, sőt. Bulikban elöl, középen szokás őt keresni. Itt meg beszámol az élményeiről.

Ezt hallgatom

Címkék

30hz (1) 8 bites veretés (1) a38 (17) adjatok jegyet (1) airbound (1) alec empire (3) alex metric (2) ambient (2) analóg shit (1) annie nothingale (1) apoptygma berzerk (1) apparat (2) aquasky (1) arcade fire (1) ashbury heights (1) asobi seksu (1) atlas sound (1) autechre (1) a gonosz maga (1) a place to bury strangers (5) b52s (1) babyshambles (1) bahntier (1) balatoni nyár (2) balaton sound (4) barcelona (5) battles (2) bat for lashes (2) bauhaus (1) benestrophe (1) benny benassi (1) ben sharpa (1) berlin calling (1) beszámoló (1) blackfilm (1) black light burns (1) black strobe (3) bluebird (1) blues rock (1) bogo (1) booka shade (1) bose (1) bowery ballroom (1) brandt brauer frick (1) breakbeat (21) breakfastaz (1) brian eno (1) brisker & magitman (2) burial (2) busy p (1) cadik (2) casa de la musica (2) citadella (1) clark (4) cloud archive (1) coldcut (2) coldplay (1) coma & bones (1) contagion (1) control (1) corvintető (1) covenant (1) crystal castles (1) csapatás (1) cut copy (2) daft punk (1) darkwave (1) dave gahan (1) dead can dance (1) death disco (1) deerhunter (1) depeche mode (2) detritus (1) din [a] tod (1) dirty princess (1) disco3000 (1) divatdiktátorok (2) dj krush (2) dj swamp (1) does it offend you yeah? (1) drum&bass (1) drumattic twins (1) dubstep (2) ego (3) einstürzende neubauten (2) electric elephant (1) electric six (1) electro (1) electroclash (2) electronic substance abuse (1) electropop (1) elite force (1) érzelgős kicsit (1) evil nine (1) extrawelt (1) ezek dugnak (1) ezen behalsz (4) ez basic (1) fesztivál (8) filthy dukes (1) fischerspooner (1) fixmer/mccarthy (1) flogging molly (1) fm belfast (1) francia izé (1) freeland (1) fuksz (1) futurepop (3) general midi (1) girls and mathematics (2) glasvegas (1) gumipop (1) hangmás (1) harcsa veronika (1) haujobb (1) hazám (3) headscan (1) heartthrob (1) hip hop (2) house (7) hülyék (1) huoratron (1) hybrid (1) ian curtis (1) idm (4) ihm (1) indie (19) indie experimental disco shit (1) industrial (1) innerpartysystem (1) interpol (2) in strict confidence (1) ipar (7) itt a nyár (1) james holden (2) japán (1) jazz (3) jds (1) joy division (1) justice (3) k2 (4) kaki king (1) kamra (1) kék yuk (1) kerekerdő (1) kettőnégy (3) kistehén (1) klip (2) kloq (1) kraak end smaak (1) krafty kuts (4) kultiplex (2) laurent garnier (1) layo & bushwacka (1) lcd soundsystem (1) lee perry (1) london (7) m83 (1) machines dont care (1) madox (1) magyarok (1) magyar mtv (4) mainesthai (1) maps (2) matek house (1) matisyahu (1) matthew herbert (1) meat beat manifesto (2) mentallo & the fixer (1) merlin (11) metál (1) mgmt (2) midnight movies (1) mike patton (1) mindless self indulgence (1) mind dimension (1) mind in a box (1) minimal (1) mix (10) moderat (1) modest mouse (1) mokka cuka (5) momo (1) monolith (1) moog (1) morel (1) motor (4) moving units (1) mp3 lejátszó (1) mr. oizo (1) mstrkrft (1) muhaha (1) müpa (1) m cube (1) n&sk (1) nababe (1) naphold (2) nathan fake (2) nekem bejött (44) nem jött be (13) new wave (1) new york (10) nicola conte (1) nin (7) noise (2) oddatee (1) óriás (3) orishas (1) otto von schirach (1) outlook (1) pantha du prince (2) parasztok (1) parov stelar (1) paul kalkbrenner (1) pecsa (1) pendulum (1) peter bjorn & john (1) petrcane (1) petter (1) placebo (1) plaid (1) plastic shell (1) plump djs (9) primal scream (1) prodigy (1) proghouse (1) project pitchfork (1) psy (1) psychic tv (4) ragga twins (1) raoul sinier (1) raster noton (1) rázzad a segged (1) real your nature (2) rem (1) részegek (1) revl9n (1) ricardo tobar (1) roger rotor (1) rokkerek (1) rough trade (1) rush (1) saul williams (1) scorn (1) seun anikulapo kuti & egypt 80 felas band (1) shoegazer (3) sigur rós (1) sikztah (1) simian mobile disco (2) siriusmo (1) skandináv izé (1) slowdive (1) slyde (1) snowman (2) soap&skin (1) sonic area (2) soul (1) soulwax (1) soul of man (1) soundpool (1) soundtrack (1) soundwave (1) soviet (1) spindrift (1) stanton warriors (1) stateless (1) steven seagal (1) subscribe (1) subtle (2) synapscape (1) szép (7) sziget (6) sziget2008 (1) szintipop (5) szögelés (1) táncolj (1) terence fixmer (2) the b52s (1) the chemical brothers (2) the clonious (1) the cure (1) the end (1) the gaslamp killer (2) the heavy (1) the hidden cameras (1) the killers (1) the mercy cage (1) the notwist (1) the presets (1) the qemists (1) the raveonettes (1) the rogue element (1) the virgins (1) tiga (2) tim hecker (1) toob (1) torche (1) trafó (1) trance wave (1) trans am (2) trent reznor (4) tudjál németül (1) u2 (2) utolsó idők (1) vampire weekend (1) vandal (2) végre valami (3) veretés (6) video (2) világzene (1) vnv nation (2) volbeat (1) walkabout (1) waxdolls (1) working for a nuclear free city (1) yuksek (1) zaj (1) zúzzál (1)

Sziget, utolsó nap

mofokarcsi 2008.08.18. 13:42

Idén megint két napra jutottam ki, az előzőről már szóltam, jöjjön hát a másodikról, egyben a fesztivál utolsó napjáról szóló élménybeszámoló. Türelmetlen és energiatakarékos látogatóimnak előre megmondom: némi Babyshambles, N&SK, Tankcsapda, Killers, Lee Perry és Justice lesz a tovább mögött.

A Pendulum elmaradása miatt (annyira nem sirattam) csak délután öt óra körül futottam be. Társaság megtalálása és a fröccs megvétele után gyakorlatilag már kezdett is a Babyshambles, amely a lemezei alapján simán szkippelhető együttes, csak ugye a frontembere botrányhős, aki, ha éppen túlszívja magát, el se megy a saját fellépésére. Ezúttal biztosan szerződéses kötelezettsége volt fellépnie, mert eljött és fél órával előbb kezdhetett, amit be is tartott. Igazából sem én, sem a többiek nem ertettük, miért is olyan jó dolog ez a Babyshambles, lotyogós, tucat brit gitárpopnak tűnt, de Pete Doherty színpadi produkciója sem hagyott mély nyomot bennünk. Annál inkább a fel-felsikoltó kislányokban, de ők úgyis kinövik ezt az egészet. Két szám után elfáradtunk a világzeneibe.

Éppen a Csík zenekar játszott magyar népzenét, mi közben letelepedtünk lazítani egy kicsit. Aztán jött az N&SK és a színpad előtti tér megtelt franciákkal. Belőlük egyébként idén is rengeteg volt a Szigeten, úgy hallotam, csak májusig 3000 francia vett elővételben hetijegyet. Szóval. Az N&SK egy népes, vidám, táncos, ska és multikulti zenekar, tangóharmonikában és hegedűben erős, a végére pedig már egészen rockos, sőt, metálos hangzást hozott. Jószerivel mindenkit megtáncoltattak, aki csak arra járt, ha pedig az ember elfáradt az ugrálásban, figyelmét a közönség soraiban itt-ott megbújó, vagy tucatnyi mutatványos magánszámára irányíthatta. Szépen végigvártuk a koncertet, aztán megindultunk a nagyszínpad irányába.

Mondjuk nem a Tankcsapda miatt, de ha már éppen várni kellett másokra, meghallgattam vagy 6 számot. Soha máskor nem hallok Tankcsapdát, csak álalában ilyenkor szigeten, ki tudja már, hányadszor. Igazából azt vettem észre, hogy a Tankcsapda kiválóan beleillik azon kevés dolgok közé, amelyek az idő múlásával nem változnak, értse ezt mindenki úgy, ahogy a legjobban szeretné. Lángnyelveket és füstoszlopokat úgysem láttam más előadónál idén a nagyszínpadon, úgyhogy a rajongók azt hiszem, megkaptak mindet, amit ebből ki lehetett hozni, a dalok legalább felét úgyis mindenki kívülről fújja, bár én nem csatlakoztam a refréneket kántáló sokasághoz.

Kisebb tiszteletkör után visszatértünk és bevártuk a Killers első három számát. A tavalyi koncertjüket nem láttam, utólag megtudtam, hogy szinte ugyanúgy nézett ki a banda, mint előző alkalommal, a háttérül szolgáló őszi tájkép (lemezborító) is ugyanilyen volt. Lényeg, ami a lényeg: a Killers egy (több) fokkal pozitívabb műsort produkált, mint a Babyshambles, kellemesen fogyasztható, stadionokba való indierockot játszott, a társaságból mindenki ringatózott rá, ez pedig már alapból pozitív, tudva, hogy közülünk leginkább én hallgatok ilyen zenéket, pedg én sem viszem túlzásba. Innen viszont már egyenes utunk vezetett vissza a világzenéhez, ahol már szépen eregette a füstöt jópofa kalapjából Lee Perry.

A reggae, dub, Jamaika szavak sokáig semmiféle extra izgalmat nem jelentettek nekem, értsétek ezt úgy, hogy távol tartottam magam ezektől. Mára eljutottam odáig, hogy azért el-elnézek már efféle koncertekre és ha az jó, akkor jól is érzem magam. Nos, ez a Lee Perry, aki ez évben hetvenkét éves és akire a műfaj alapítójaként illik ránézni, nagyon kellemes koncertet adott. Mókásan szakadt ruházattal, füstölő fejfedővel járt-kelt föl- s alá a színpadon, közben meg lankadatlanul hirdette a szeretet és a béke erejét. Ugyan én a jellegzetes, belassult reggae ritmust nem bírom túl sokáig, a szintiből érkező fúvósok és ugyanonnan ritkán, de annál erőteljesebben előtörő, durva pszichedelikus hangok ébren tartottak, sőt, a végére már én is átvettem a bólogatva táncolás alapjait. Utazóbörönddel együtt búcsúzott aztán az öreg, integetve tűnt el a színpad bal oldalán, de az ujrázást kiáltó tömeg visszahívta minden békeszerető ember nagypapáját. Minden eddiginél belassultabb ütemek kíséretében búcsúzott végül, a színpad jobb oldalában eltűnve. Minden arcon széles volt a mosoly.

Ezután leváltam a többiekről és elindultam a partysátrak irányába. Minimállal alapoztam egy kicsit a Medúzában, aztán tíz perccel éjfél előtt befurakodtam a Partyarénába, hiszen jött a Justice, amely kb tíz perc késéssel beindította műsorát. Eléggé rossz szóviccel élve azt mondhatnám, kiderült a nagy büdös igazság, mert a Justice beigazolta a vele kapcsolatos negatív híreszteléseket. A nagy hype maximum a Cross miatt lehet, mivel élőben meglehetősen hatásvadász és fárasztó szettet produkáltak. Már akkor tudni lehetett, hogy mekkora görények ezek, amikor a brit Radio1 szemét szúrták ki egy negyven perces szettel, pedig egy órát kértek tőlük. De térjünk vissza a tegnapba. A vizuál pont olyan volt, amivel házalni szoktak, fényesen ragyogó-villogó kereszt feszült a pult előtt, nem hiába foglalkoznak ők dizájnolással is, kétség nem férhet hozzá, stílusos ez a duó. A tömeg egyébként elviselhetetlenül nagyra nőtt, az emberek még a fényszórókat tartó szerkezeten is lógtak, levegőt alig lehetett kapni. Ebben a katlanban aztán csak féktelenül bulizva lehet valahogyan túlélni, az első taktusok bizony rendkívül jók voltak. Aztán jött az első kiállás. Aztán kb egy perc múlva a második. Aztán még egy és még egy, egészen éjfélig. A műsor gyakorlatilag kiállásokból állt ezek pedig igazából nem azért voltak, hogy felpörögjön a tömeg. Azt nem is engedték, nem adtak egy szabad öt percet a táncra, nem engedték felfutni a jó dolgokat. Természetesen leadták a Cross salágereit (DANCE, DVNO Stress), némileg megcsavart ütemekkel megspékelve, illetve darabokra szétszedve, de igazából egyikük sem futott ki rendesen. A kiállásokkal tulajdonképpen ünnepeltették magukat, a We Are Your Friends meg hiába nagyon jó kis nóta, meg imádja mindenki, de legalább öt formában hangzott el egy negyedóra alatt és még visszatapsolás után is ezzel szórakoztak. A dupla ráadással együtt is csak egy óra tizenöt perces műsor egyszerűen lefárasztott. Kár érte, mondjuk tényleg hülyén haltam volna ki, ha ezt nem tapasztalom meg. A DVNO-t azért még mindig nagyon szeretem.

Ezután még átszédültem a Blikk sátorhoz Rage Against The Machine tribute-ot hallgatni, de be se lehetett férni az óriási tömegtől, amelyen egyébként egy gumicsónak, illetve gumicsónak rajta Subscribe Bálinttal, úszott. Pár szám után elindultam haza, mert várt a hétfői meló.

Címkék: sziget babyshambles justice the killers sziget2008 lee perry n&sk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mofokarcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr65621242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása