MOFOKARCSI

Zenét hallgat állandóan, aztán ír róla. Ha tetszik neki, meg is veszi. Azt mondják róla, kedves figura. Bár a darkelectro frontról jött, zeneileg szinte mindenevő és szereti az életet, sőt. Bulikban elöl, középen szokás őt keresni. Itt meg beszámol az élményeiről.

Ezt hallgatom

Címkék

30hz (1) 8 bites veretés (1) a38 (17) adjatok jegyet (1) airbound (1) alec empire (3) alex metric (2) ambient (2) analóg shit (1) annie nothingale (1) apoptygma berzerk (1) apparat (2) aquasky (1) arcade fire (1) ashbury heights (1) asobi seksu (1) atlas sound (1) autechre (1) a gonosz maga (1) a place to bury strangers (5) b52s (1) babyshambles (1) bahntier (1) balatoni nyár (2) balaton sound (4) barcelona (5) battles (2) bat for lashes (2) bauhaus (1) benestrophe (1) benny benassi (1) ben sharpa (1) berlin calling (1) beszámoló (1) blackfilm (1) black light burns (1) black strobe (3) bluebird (1) blues rock (1) bogo (1) booka shade (1) bose (1) bowery ballroom (1) brandt brauer frick (1) breakbeat (21) breakfastaz (1) brian eno (1) brisker & magitman (2) burial (2) busy p (1) cadik (2) casa de la musica (2) citadella (1) clark (4) cloud archive (1) coldcut (2) coldplay (1) coma & bones (1) contagion (1) control (1) corvintető (1) covenant (1) crystal castles (1) csapatás (1) cut copy (2) daft punk (1) darkwave (1) dave gahan (1) dead can dance (1) death disco (1) deerhunter (1) depeche mode (2) detritus (1) din [a] tod (1) dirty princess (1) disco3000 (1) divatdiktátorok (2) dj krush (2) dj swamp (1) does it offend you yeah? (1) drum&bass (1) drumattic twins (1) dubstep (2) ego (3) einstürzende neubauten (2) electric elephant (1) electric six (1) electro (1) electroclash (2) electronic substance abuse (1) electropop (1) elite force (1) érzelgős kicsit (1) evil nine (1) extrawelt (1) ezek dugnak (1) ezen behalsz (4) ez basic (1) fesztivál (8) filthy dukes (1) fischerspooner (1) fixmer/mccarthy (1) flogging molly (1) fm belfast (1) francia izé (1) freeland (1) fuksz (1) futurepop (3) general midi (1) girls and mathematics (2) glasvegas (1) gumipop (1) hangmás (1) harcsa veronika (1) haujobb (1) hazám (3) headscan (1) heartthrob (1) hip hop (2) house (7) hülyék (1) huoratron (1) hybrid (1) ian curtis (1) idm (4) ihm (1) indie (19) indie experimental disco shit (1) industrial (1) innerpartysystem (1) interpol (2) in strict confidence (1) ipar (7) itt a nyár (1) james holden (2) japán (1) jazz (3) jds (1) joy division (1) justice (3) k2 (4) kaki king (1) kamra (1) kék yuk (1) kerekerdő (1) kettőnégy (3) kistehén (1) klip (2) kloq (1) kraak end smaak (1) krafty kuts (4) kultiplex (2) laurent garnier (1) layo & bushwacka (1) lcd soundsystem (1) lee perry (1) london (7) m83 (1) machines dont care (1) madox (1) magyarok (1) magyar mtv (4) mainesthai (1) maps (2) matek house (1) matisyahu (1) matthew herbert (1) meat beat manifesto (2) mentallo & the fixer (1) merlin (11) metál (1) mgmt (2) midnight movies (1) mike patton (1) mindless self indulgence (1) mind dimension (1) mind in a box (1) minimal (1) mix (10) moderat (1) modest mouse (1) mokka cuka (5) momo (1) monolith (1) moog (1) morel (1) motor (4) moving units (1) mp3 lejátszó (1) mr. oizo (1) mstrkrft (1) muhaha (1) müpa (1) m cube (1) n&sk (1) nababe (1) naphold (2) nathan fake (2) nekem bejött (44) nem jött be (13) new wave (1) new york (10) nicola conte (1) nin (7) noise (2) oddatee (1) óriás (3) orishas (1) otto von schirach (1) outlook (1) pantha du prince (2) parasztok (1) parov stelar (1) paul kalkbrenner (1) pecsa (1) pendulum (1) peter bjorn & john (1) petrcane (1) petter (1) placebo (1) plaid (1) plastic shell (1) plump djs (9) primal scream (1) prodigy (1) proghouse (1) project pitchfork (1) psy (1) psychic tv (4) ragga twins (1) raoul sinier (1) raster noton (1) rázzad a segged (1) real your nature (2) rem (1) részegek (1) revl9n (1) ricardo tobar (1) roger rotor (1) rokkerek (1) rough trade (1) rush (1) saul williams (1) scorn (1) seun anikulapo kuti & egypt 80 felas band (1) shoegazer (3) sigur rós (1) sikztah (1) simian mobile disco (2) siriusmo (1) skandináv izé (1) slowdive (1) slyde (1) snowman (2) soap&skin (1) sonic area (2) soul (1) soulwax (1) soul of man (1) soundpool (1) soundtrack (1) soundwave (1) soviet (1) spindrift (1) stanton warriors (1) stateless (1) steven seagal (1) subscribe (1) subtle (2) synapscape (1) szép (7) sziget (6) sziget2008 (1) szintipop (5) szögelés (1) táncolj (1) terence fixmer (2) the b52s (1) the chemical brothers (2) the clonious (1) the cure (1) the end (1) the gaslamp killer (2) the heavy (1) the hidden cameras (1) the killers (1) the mercy cage (1) the notwist (1) the presets (1) the qemists (1) the raveonettes (1) the rogue element (1) the virgins (1) tiga (2) tim hecker (1) toob (1) torche (1) trafó (1) trance wave (1) trans am (2) trent reznor (4) tudjál németül (1) u2 (2) utolsó idők (1) vampire weekend (1) vandal (2) végre valami (3) veretés (6) video (2) világzene (1) vnv nation (2) volbeat (1) walkabout (1) waxdolls (1) working for a nuclear free city (1) yuksek (1) zaj (1) zúzzál (1)

Meghallgattam: Moving Units - Hexes For Exes

mofokarcsi 2007.12.20. 12:45

A Moving Units nem ismeretlen név a diszkópunk stílusban jártas arcoknak, a 2001-ben alakult együttes szép reményekkel indult útnak, hogy aztán egy 2004-es, némileg elkésett debütáló albumot követően szépen eltűnjenek a szürke ködben. Az idei, mondhatni váratlan visszatérést meglepő mód a főleg darkelectro előadókat futtató Metropolis Records egyengeti, az eredmény pedig hallgatható ideig-óráig, nagy kár viszont, hogy nem igazán emlékezetes, pláne nem előremutató.

Pedig a californiai székhelyű Moving Units – kezdetben három fővel -, a new yorki diszkópunk színtér egyik legnagyobbja lehetett volna, hiszen előbb játszotta ezt a harsány postpunk stílust, mint a hamar kult státuszba jutó The Rapture. Ez utóbbi az Echoes című albummal biztosította magának a világhírnevet (a House Of Jealous Lovers című nóta pedig stílust definiáló track), ahhoz képest a Moving Units debütáló lemeze, az egyébként tisztességesen megírt Dangerous Dreams csak elkésni tudott 2004-ben. A kifejezetten diszkós albumról még sláger is származott, a Between Us & Them gyakori szereplő volt a táncparketten, még nálunk, Európában is. Aztán jött a három évig tartó nagy semmi, közben a stílus olyan neveket termelt ki magából, mint a pszichedélia irányába elmozdult !!!, vagy a színteret előtte produceri tevékenységgel támogató, ma totál megkerülhetetlen LCD Soundsystem. Tudtommal a harmadik hullámot éljük meg épp, ebbe a felpörgött környezetbe tért vissza a Moving Units. Már négyen vannak, mögöttük pedig az undergroundnál is undergoundabb Metropolis, amely eleddig nem próbálkozott hasonló bandák felfuttatásával.

A Moving Units előtt két út állt alapvetően: vagy meglovagolja a napjainkban burjánzó nu rave-divatot (amely alapvetően elég sokat köszönhet a diszkópunknak) vagy tartja magát korábbi önmagához, és lényegi vonásait jól kihangsúlyozva tör előre. Nos, a banda ehelyett szépen visszakanyarodott a dancepunk, indie-new wave gyökereihez, és végrehajtotta ezek 50-50%-os fúzióját, vastagon nyakon öntve cipőbámuló melankóliával.

Az egész albumon érezni ugyanis a frontember (amikor hárman voltak ő gitározott is végig) abbéli törekvését, hogy maga köré gyűjtse a szomorkodó kislányokat és ő legyen a shoegazer-indie(-emo) közeg új, szomorú-dekadens prófétája. Blake Miller (micsoda név!) hanghordozása, témái, tempója, mozgása mind-mind ezt a képzetet erősítik bennem. A lemez ennélfogva még a táncosnak szánt tételek (amik egyébként többségben vannak a lemezen) során sem engedi felszabadultan ugrálni hallgatóit, valahogy mindvégig jelen van egy szomorú felhő az egész produkción, hiányzik az a fajta hangos, színes, vad lendület, amiben pl. a már emlegetett Rapture nem szűkölködik. Személyiség kérdése, kinek mennyire jön ez be, úgyhogy a végleges megítéléshez rátérek a zeneiségre. E tekintetben az album egy jól megírt, elég egyenletes színvonalú, kevés kitörő csúcsponttal rendelkező alkotás. Első végighallgatás után nehéz volt emlékezetes számokat kiragadni: többségük moderáltan tempós darab, pontos, gyors váltásokat produkáló dobossal, klasszikus indie hangzású gitárral és persze Blake Miller szomorú énekével, amit nem túl karizmatikus módon, orrhangon tud előadni. A tempósabb dalok sora, mint már említettem volt, jó hosszú (1.-8. számig): van köztük jó kövér basszusokkal megtámogatott (Crash & Burn Victims), érzelmes indie sláger new wave szintivel (Paper Hearts), lötyögős dancepunk nóta (The Kids From Orange County), vagy éppen a táncos cinekkel teli, rádióbarát, mégis eléggé lehangoló Dark Walls. A Kings And Queen Of Nothing után jön viszont a nagy érzelmes kitárulkozás, az igazán szomorú lira, amit Blake egy szál gitár kíséretében sírdogál el (Hearts Departed). Az eredmény hátborzongató vagy esszenciális, attól függ, a zsebkendő melyik végén vagyunk épp, de a többséget inkább elriasztja majd.

Egy “inspiráció nélküli színtérnek” szánja ezt a lemezt a banda, amely akkor kíván britpop köntösbe varrt, korai Cure-os szomorkodást reprodukálni, amikor a kapcsolódó színterek fiataljai nu rave-mámorban fetrengenek. Hiába firkantották fel a csinos szójátékot a borítóra albumcímként, a dalokból sajnos hiányzik az isteni szikra, amivel még ebben a felállásban is a csúcsra lehetne jutni. Azt nem mondom, hogy nem fogják sokan kedvelni őket, azt viszont igen, hogy már megint elkéstek, ezúttal 2-3 évnél jóval, jóval többet.

SUMMA: 3,5 / 5

Címkék: indie nem jött be moving units

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mofokarcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr40270308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása